Manager Payroll
Stuur jij het team van payroll professionals inhoudelijk aan
Manager Payroll
Een unieke, uitdagende management positie! Stuur jij het team van payroll professionals inhoudelijk aan en ben je de schakel tussen de cijfers en het bedrijf? Zin om te creëren en te groeien? DIt is jouw kans!!
Organisatie- en afdelingsomschrijving
Er wordt gewerkt met 3 productielijnen en daarmee 3 CAO’s. Dit maakt het werken als salarisadministrateur interessant. In de kantoortuin, werk jij met nog 4 andere payroll collega’s aan de verwerking van de ca 6000 medewerkers. Het huidige team heeft dan ook kennis en expertise. Leren van en met elkaar is een gezamenlijk doel. De inhoudelijke uitdaging maakt deze baan bij hen extra aantrekkelijk. Daarnaast vraagt de afdeling mee te denken in procesoptimalisaties en investeert de organisatie in persoonlijke ontwikkeling en opleidingen. In 2025 worden er 1000 mensen aan de payroll toegevoegd.
Functieomschrijving Manager Payroll
Managen van het Payroll Service Center team en payroll proces owner, verantwoordelijk voor de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de salarisadministratie in overeenstemming met bedrijfsstandaarden en wettelijke vereisten, inclusief balansspecificaties, de salarisgegevensaanlevering in- en extern, monitoring van het Tax Control Framework (key controls) en WKR, contactpersoon naar de Belastingdienst voor loonheffing, realisatie van data gedreven automatische controls, alsook verantwoordelijk voor het realiseren van kwaliteits- en efficiëntieverbeteringen. Het onderhouden van een goede relatie met HR centraal, lokaal en HR support afdelingen (personeelsadministratie en Afas functioneel beheer) en zorgdragen voor een cultuur van continue verbetering als het gaat om de verwerking/aanlevering van salaris gerelateerde mutaties en controles. Zorgen voor het tijdig (laten) opstellen van de benodigde rapportages voor Group, Business Control en andere stakeholders. Sparringpartner voor Directie, HR en business als het gaat om loonheffingen, pensioenen & sociale verzekeringen.
Functie-eisen Manager Payroll
- Hbo/ HBO+ werk- en denkniveau, relevante Payroll opleidingen
- Ruime ervaring in een leidinggevende, Payroll (SSC) functie
- Procesmanagement met focus op continue verbetering
- Kennis van en affiniteit met Payroll systemen
- Affiniteit met data, data management, Power BI en data gedreven werken
- Kennis op het gebied van loonheffing
- Uitstekende communicatieve vaardigheden op alle niveaus binnen en buiten de organisatie
- Analytische vaardigheden
- Projectmanagement
- Goede organisatorische vaardigheden
- Gevorderd gebruiker van IT-systemen en MS Office
- Kennis van HR-processen evenals kennis van AO-ic
- Kennis van Lean
Aanbod Manager Payroll
Een heel mooi passend salaris en geweldige secundaire voorwaarden!